Najprawdopodobniej w przedszkolu dziecko po raz pierwszy spotyka się z aktywnościami wzbogaconymi o elementy kodowania i robotyki. Programowanie to atrakcyjne aktywności prowadzone na macie do kodowania, przy użyciu kolorowych kubków lub krążków ze znakami graficznymi. Dziecko pracując na macie uczy się segregacji, rytmów, symetrii, orientacji w przestrzeni, kierunków, znaków itp. Mata daje ogromne możliwości.
Wykorzystując ozobota i układając drewniane puzzle dzieci tworzą trasy dla robota ucząc się przy tym „komend” czyli graficznych kolorowych kodów. Ta zabawa rozwija u dzieci zdolność myślenia, przewidywania, wnioskowania oraz pobudza wyobraźnię i logiczne myślenie. Rysowanie barwnych tras, obserwowanie zmieniających się kolorów na ozobocie, sprawdzanie czy robot wykonuje zaplanowane przez nas czynności to nie lada atrakcja.
Za nami dopiero nauka podstawowych kodów i sposobów układania, rysowania tras. Przed nami cała masa możliwości jakie daje zabawa z ozobotami i matą do kodowania. Myslę, że to zainteresowanie tak szybko nam się nie znudzi