Standardowe lekcje języka nudzą dzieci. Maluchy szybko się zniechęcają i nie uczestniczą w zajęciach czynnie. Podczas gdy dla dorosłych nauka jest żmudnym procesem ciągłego powtarzania informacji, dzieciom zapamiętywanie przychodzi łatwo i naturalnie, w trakcie beztroskiej zabawy. W naszej Akademii język poznajemy podczas codziennych czynności. Dzieci uczestniczą w spotkaniach z lektorem (który rozmawia z pociechami wyłącznie po angielsku) każdego dnia, podczas zabawy, zajęć sportowych, plastycznych, posiłków itp. ? w ten sposób naturalnie chłoną wiedzę?
Dance, czyli zajęcia taneczno-rozwojowe łączące w sobie tańce niemal z całego świata (Samba, Cha-Cha, Hip-Hop, balet oraz taniec nowoczesny) z ćwiczeniami motywacyjnymi. Program został uznany za najbardziej innowacyjny sposób pracy z dziećmi w wieku 4-6 lat. Zajęcia prowadzi Pani Sylwia Świsłowska.
Zajęcia umuzykalniające
Program obejmuje: naukę piosenek, ćwiczenia ortofoniczne i dykcyjne, kształtowanie wrażliwości muzycznej dzieci. Muzyka staje się bodźcem do ruchu i jego
inspiracją. Ruch powinien być następstwem muzyki i wywołanego nią stanu
emocjonalnego .
Metoda rytmiki jest wszechstronną metodą słuchowo – ruchową, ściśle powiązaną
z muzyką. Pierwszym jej etapem jest rozwijanie u dzieci koordynacji
słuchowo – ruchowej, poprzez ćwiczenia reakcji ruchowej na bodźce dźwiękowe,
poznawanie cech dźwięków: ich wysokości, czasu trwania oraz kształcenie
umiejętności precyzyjnego odtwarzania rytmu, poczucia tempa, metrum itp.
Muzykoterapia jest to świadome posługiwanie się muzyką w celu usprawniania rozwoju intelektualnego, emocjonalnego, społecznego oraz kształtowania estetycznego i kulturalnego dziecka.
Dzieci z przyjemnością biorą udział we wspólnym muzykowaniu. Śpiewają piosenki i wykonują inscenizacje ruchowe do piosenek. Grają na instrumentach perkusyjnych i tańczą tańce ludowe i nowoczesne. Zapoznajemy dzieci z podstawowymi zagadnieniami muzycznymi, kształtujemy zdolności muzyczne i wszczepiamy zamiłowanie do muzyki. Muzykoterapia pozwala przedszkolakom miło i przyjemnie spędzić dzień w przedszkolu. Jednocześnie uczy, rozwija i bawi.
Bajki terapeutyczne to historie niezwykłe, świadomie napisane tak, by dzieci odnajdywały w nich cząstkę siebie, swoich uczuć, emocji, oraz problemów, z którymi się borykają. Młodzi czytelnicy mogą się utożsamić z bohaterem i przeżyć z nim daną historię, pozostając w bezpiecznym miejscu. ?Bajka ? pomagajka? wspiera, ponieważ pomaga dzieciom zrozumieć, że ?Bać się, smucić, wstydzić ? to jest normalne. Inni też przeżywają takie uczucia. ?Bajka ? pomagajka? daje więc duże poczucie bezpieczeństwa i często uwalnia z poczucia winy. Ale to nie wszystko. Zawiera także wiele wskazówek, co można zrobić by poradzić sobie z problemem.
Ogłada, dobre maniery, bon-ton, konwenans towarzyski, znajomość obowiązujących zwyczajów, form towarzyskich i reguł grzeczności obowiązujących w danej grupie.
Dołożymy wszelkich starań żeby ?Planeta Ziemia? była szczęśliwa. Celem warsztatów jest wytworzenie trwałych nawyków i zachowań w duchu ekologicznego stylu życia w domu, w przedszkolu i w najbliższym otoczeniu.
Zajęcia polegają na poznawaniu odmiennych kultur, krajów i przeróżnych zakątków świata. Przy pomocy materiałów dydaktycznych: zdjęć, książek, filmów itp? będziemy wspólnie ?podróżować? i poznawać nowe miejsca, nowych ludzi ich kultury i zwyczaje. Dwa razy w roku odwiedzają nas goście (anglojęzyczni) z różnych stron świata.
Grupowe zabawy logopedyczne oraz terapie indywidualne (jeśli istnieje taka potrzeba).
Dodatkowo oferujemy:
basen,
zajęcia plastyczno-techniczne,
gimnastyka,
wycieczki, uroczystości, pikniki?
Gry i zabawy na świeżym powietrzu,
Wizyty poza-przedszkolne (biblioteka, zoo itp?).
Wyjścia do teatru, filharmonii,